Recensie ‘Charlie en een mooie dag bij de gastouder’

‘Charlie en een mooie dag bij de gastouder’ is een boek dat speciaal voor alle gastouders is geschreven. Charlie gaat er een mooie dag van maken en gastouder Anke kan dat als de beste. Charlie speelt graag met haar, samen met alle opvangkindjes. Ondertussen leert hij veel en beleeft hij allemaal peuteravonturen.

Charlie en een mooie dag bij de gastouder

Charlie gaat vandaag bij de gastouder spelen, want mama moet gaan werken. In het boek beleeft Charlie samen met de andere opvangkindjes en gastouder Anke een mooie dag. Ze gaan samen aan tafel eten, buitenspelen en ook zie je wat de baby’s doen op een dag bij de gastouder. In het verhaal komt duidelijk naar voren dat ieder kind gezien en gehoord wordt door de gastouder. Ze reageert op onenigheid tussen kinderen, als de baby honger heeft en als er een kindje is gevallen. Ook mogen de kinderen meehelpen met huishoudelijke taken en vieren ze een gezellig feestje.

Het verhaal is fijn en op zo een manier geschreven dat je zelf het verhaal eventueel nog kunt aanvullen met extra informatie en zo is het verhaal uit te breiden. De teksten zijn niet te lang, waardoor het goed voor te lezen is. De prachtige illustraties versterken voor kinderen het verhaal. Je ziet duidelijk wat er gebeurd en wat de kinderen gaan doen. Voor kinderen die naar een gastouder gaan zijn dit hele bekende verhalen en tekeningen.

Website

Wil je meer lezen over ‘Charlie en een mooie dag bij de gastouder’? Kijk dan op de website: Marlo Publishing

Wil je het boek zelf bestellen? Dat kan! Hij kost €15,95 en is te bestellen op de website van Marlo Publishing.