Recensie ‘wie zegt wat?’

Van uitgeverij de vier windstreken ontving ik het kleine kartonnen boekje ‘wie zegt wat?’ In het boekje zitten elf dieren verstopt, die elk een ander geluid maken. Weet jij welk dier welk geluid maakt?

Elf dieren

In het boekje staan elf dieren, die ieder een ander geluid maken. Weet jij welk geluid welk dier maakt? Aan de voorkant van het boekje staat een hond, die is meteen herkenbaar voor kinderen. De meeste kinderen kunnen al snel een hond nadoen, waardoor het boekje al de aandacht trekt. Ieder dier zit verstopt achter twee flappen. Op de flappen staat het geluid van wat het dier maakt. Als pedagogisch medewerker kun je het geluid hardop zeggen en het kind kan raden welk dier het is.

Felle kleuren

Het zijn niet alleen de standaard dieren die erin staan, maar bijvoorbeeld ook een pauw (lastig na te doen, moet ik toegeven ;-)). De flapjes zijn gemakkelijk open te maken en van stevig karton, hierdoor gaan ze niet snel kapot. De dieren achter de flappen hebben allemaal mooie en felle kleuren. Ze komen zo goed en duidelijk naar voren en kunnen kinderen ze goed zien. De meeste dieren zijn heel herkenbaar voor kinderen bij het openen van de flappen doen ze het geluid na. Doordat er ook minder standaard dieren in zitten, leren ze ook nieuwe geluiden van dieren.

Het is een fijn en stevig boekje met verrassende dieren. De kinderen kunnen hem goed zelf lezen en door de felle kleuren komen de dieren goed naar voren. Het is zeker een aanrader voor op het kinderdagverblijf. Wil je het boekje kopen? Dat kan voor €12,95 via de website van de vier windstreken.