Dirk Scheele ‘In holland staat een huis’ review + winactie

Vorige week zondag mocht ik op uitnodiging naar de show van Dirk Scheele. Samen met mijn schoonzus, zus (juf Inger) en haar zoontje gingen we naar de show ‘In Holland staat een huis’ in Vianen. In  deze show zingt Dirk Scheele oud-Hollandse liedjes. Een groot meezingfeest voor jong en oud!

Het huis van Dirk

Bij binnenkomst was het podium gezellig en aantrekkelijk voor kinderen aangekleed. Er staat een groot huis, verschillende dieren en de gitaar van Dirk Scheele. Alle kinderen waren al druk met het kijken wat er allemaal stond. Een jongetje in de zaal riep ‘is Dirk daar aan het wonen?’ en mijn neefje riep de dieren en deed de geluiden na. Het podium trok dus meteen alle aandacht! Iets na tweeën kwam Dirk het podium op en ging het feest beginnen.

Interactief

De show begint met hallo naar elkaar zeggen en zwaaien. De kinderen vinden dit helemaal fantastisch en doen enthousiast mee. Het eerste liedje is 1,2,3,4, hoedje van papier en de band is dan ook compleet. Hierna komen er verschillende dieren tevoorschijn in de liedjes. Er staat een grote kist op het podium waar verschillende knuffeldieren in zitten. Voor de kinderen zijn de dieren erg herkenbaar en ze zingen/roepen enthousiast mee.

Samen

De kinderen mogen op verschillende momenten op het podium. Er wordt een rockband gemaakt en een polonaise gelopen. Tevens maakt Dirk met de kinderen samen een nieuw liedje. De kinderen bedenken mee over wie het gaat, waar diegene van houdt en wat hij graag doet, ook moet het nog rijmen. Het liedje wat deze middag werd bedacht was:

‘Sinterklaas houdt van pindakaas. En hij gaat graag op vakantie. En doet daar altijd een heel leuk danssie’.

Kinderliedjes van hier en nu

De liedjes die worden gezongen zijn heel verschillend. Er worden hele oude liedjes gezongen (ik kende er één echt niet!), maar ook de kinderliedjes die nu veel worden gezongen. Zoals mijn tante uit Marokko, ik zag twee beren broodjes smeren en hoofd, schouders, knie en teen. Naast de kinderliedjes zingen we ook liedjes van Dirk zelf, bijvoorbeeld ‘ik heb een gitaar’.

Afsluiting

Als afsluitend liedje zongen we ‘zwaai, zwaai, zwaai met je handjes’. Alle kinderen zwaaiden naar Dirk en de band. Na de show kon je nog op de foto met Dirk. Hiervoor stond een hele rij, maar ook wij hebben een foto kunnen scoren.

Het was een super leuke show waarbij de kinderen werden betrokken bij alle liedjes. Er werd een hoop gedanst, gezongen en gelachen. De kinderen deden enthousiast mee en de show was precies lang genoeg voor alle leeftijden. Mijn neefje is nog geen twee jaar en hield het de hele show goed vol, omdat hij telkens werd betrokken bij de show en het bekende liedjes waren.

Winactie

Wil jij naar dit gezellige meezingfeest van Dirk Scheele? Je maakt nu kans op 2 x 4 kaarten!

1. LIKE de winactie op facebook